Hold styrpå kalender og projekter- og få et større overblik

OBS: Dette indlæg indeholder reklamelinks*.

Husker du at få registreret alle minutter og timer du bruger på en opgave? Har du overblik over hvor meget du kan fakturere ud til den enkelte kunde? Har du husket at registrere alle opgaver, og dermed også timer?

Nej, vel… Jeg tænkte det nok. Jeg har selv været der, og har stadig den dårlige vane med ikke lige at få det hele lagt i kalenderen så der er styr på alt, også hvad der er aftalt af timepris osv. Jeg har fundet det perfekte system til at får helt styr på den dårlige vane.

Jeg har været igennem flere systemer i forsøget på at få både overblik og registreret alle de timer jeg bruger på  kunderne rigtigt. Der findes mange forskellige systemer, nogle er kun til planlægning, andre er kun til tidsregistrering, flere kan kombineres med hinanden, mens enkelte indeholder hele pakken. 

Men hvad skal jeg så vælge?

Der er store, tunge systemer som kan alt og som indeholder meget mere end det du højst sandsynligt får brug for. Der er dem der kræver at du bruger flere systemer, og evt. forbinder dem med hinanden. Ofte kræver disse programmer at du køber licenser til dem, og det kan hurtigt løbe op, især hvis du skal bruge 2-3 forskellige programmer.

Jeg har gennem tiden arbejdet med alt fra simple systemer til de helt store CRM-systemer osv. til at holde styr på det hele. Men når man står som enkeltmandsvirksomhed og bare gerne vil have et overblik og et system der fungerer, så er det ikke systemerne til flere tusinde kroner om måneden man har brug for.

Jeg har bl.a. brugt Hubspot, Trello, planyway, Tracking time, Toggl og sågar også brugt Bullet Journaling til at holde styr på min forretning. Fælles for disse er at de alle skal bruges hver for sig eller kombineres via api osv. De har hver deres app til telefonen, og forskelligt software til pc. Bullet Journaling er groft sagt bare en notesbog/kalender, som du selv bygger op. Det kan også noget, men man mister let overblikket over de mange forskellige systemer der skal kombineres.

clickup

Viden & erfaring

Med den viden og erfaring jeg havde samlet sammen gennem årene, og de forskellige programmer jeg har været igennem, både gratis og betalte, så valgte i for et par år siden at gå med Trello i kombination med Planyway. Det fungerede egentlig ret godt, eneste udfordring var de forskellige apps og indstillinger der skulle til. Samt at Planyway ikke kunne danne rapporter over de registrerede timer på de enkelte kunder. 

Trello er et organisations- eller projektstyringsværktøj, som kan hjælpe med at skabe overblok over større projekter og opgaver. 

Planyway er et planlægnings-, kalender- og tidsregistreringsværktøj. 

Når Trello og planyway kombineres, så er det faktisk et ret ok stykke værktøj i den lille virksomhed. Men jeg savnede alligevel noget. Jeg havde brug for at det var ét værktøj, én app og at der kunne trækkes rapporter på de enkelte kunder. En i mit netværk nævnede at han brugte Clickup. Og nysgerrig som jeg er, så måtte jeg jo tjekke det ud. 

Min Anbefaling

Clickup er nu, efter mere en 6 måneder, blevet mit foretrukne værktøj. Der findes software til pc/mac, og en app til din smartphone. Du kan endda synkronisere med din foretrukne kalender, så du altid har styr på dine opgaver. 

Clickup er både organiseringsværktøj, planlægning- og kalenderværktøj, tidsregistrering, whiteboard til brainstorm og meget andet. 

Du kan også kombinere clickup med din mail, og dermed håndtere mails på kunder eller opgaver, alt efter hvordan du har lavet din opsætning af mapper og boards i programmet. Clickup findes i både en gratis og i flere betalte udgaver. Det giver dig mulighed for at prøve programmet og funktionerne af inden du bruger penge på programmet. 

 

Ud fra mine erfaringer, så mener jeg at man får meget for pengene. Hvis du opgraderer til versionen der inkluderer tidsregistrering, så vil du opleve at du faktisk øger antallet af tid du kan fakturere ud. Simpelthen fordi du bliver opmærksom på at få alt registreret.

*Min anbefaling af programmet er udelukkende baseret på mine oplevelser og erfaringer med programmet. Hvis du tænker at det kunne være noget for dig, så må du gerne oprette en bruger via dette affiliatelink. Det giver mig en smule credit på kontoen hos clickup, og jeg vil også gerne hjælpe dig i gang med clickup, så du kan få styr på din kalender!

Har du brug for hjælp til at få styr på din kalender eller hjemmeside, så brug kontaktformularen herunder, eller ring 6054 5625.